Mugur Ciuvică mai precizează că firma românească fusese infiinţată cu doar două luni înainte de a semna acest contract, iar după un an, a fost preluată de firma germană Karsdorfer. Astfel, compania de stat a ajuns să plătească un comision pentru afacerea cu Karsdorfer chiar firmei Karsdorfer. Astfel, statul a pierdut 10 la sută din valoarea contractului, iar firma germană a câştigat 10 la sută, susţine Mugur Ciuvică.
GIP îl mai acuză pe preşedintele Traian Băsescu, pe atunci ministru al Tansporturilor, că a fost la curent cu mersul afacerii, deoarece a numit directorul la Societatea de Administrare a ActivelorFeroviare şi i-a aprobat deplasarile în Germania pentru negocierile cu Karsdorfer. Ciuvică spune că în 2002, Traian Băsescu a fost interpelat în parlament pe tema acestui contract, dar a răspuns că nu ştie nimic.
Reprezentantul societăţii KOR Industrie susţine că acuzaţiile lansate de Mugur Ciuvică nu sunt adevărate şi a acceptat să ne ofere explicaţiile necesare peste câteva zile. Conform documentelor prezentate de preşedintele Grupului de Investigaţii Politice, societatea de stat i-a vândut firmei germane 14 locomotive. Preţul stabilit iniţial fusese de 600.000 de mărci germane-bucata.
Antena 3