În perioada lucrărilor de modernizare, pe ruta Cluj - Episcopia Bihor circulă doar trenurile private, însă și acestea doar până la data de 8 ianuarie, când circulația se va închide complet.
În aceste condiții, oamenii vor fi nevoiți să călătorească cu autocarele puse la dispoziție de compania care se ocupă de lucrări.
"Suntem obligați să găsim soluții alternative, una dintre acestea fiind înlocuirea transportului pe calea ferată cu cel auto, cu respectarea traseului pe care l-ar fi urmat un tren de călători.
Operatorii de călători vor fi obligați să respecte tarifele care se aplică pe calea ferată", spune Iulian Gaga, director companie feroviară privată.
Lucrările de modernizare vor dura, pe hârtie, cel puțin doi ani. Ruta Cluj-Napoca-Oradea este foarte importantă, spun operatorii feroviari.
Modernizarea căii ferate de pe această magistrală este împărțită în patru loturi și are constructori diferiți, unii dintre aceștia apucându-se deja de treabă, însă pentru a continua așteaptă oprirea totală a trenurilor.
Proiectul este finanțat prin PNRR, însă dacă lucrările nu vor fi finalizate până în 2026, decontarea lor se va face de la bugetul de stat.