Antena 3 CNN Actualitate Chioşcurile din şcoli vând alimente interzise prin lege elevilor. Chipsuri şi merdenele, la discreţie în şcolile bucureştene

Chioşcurile din şcoli vând alimente interzise prin lege elevilor. Chipsuri şi merdenele, la discreţie în şcolile bucureştene

M.Z.
1 minut de citit Publicat la 09:15 27 Mar 2012 Modificat la 09:15 27 Mar 2012
Chioşcurile din şcoli vând alimente interzise prin lege elevilor. Chipsuri şi merdenele, la discreţie în şcolile bucureştene
Foto: newz.ro
În goana după profit, comercianţii calcă în picioare şi sănătatea copiilor. Toate chioşcurile din şcolile bucureştene verificate de Protecţia Consumatorului vând alimente interzise prin lege: chipsuri, bomboane sau sucuri carbogazoase.

Alimentele nu sunt nici pe departe pe primul loc al reclamaţiilor la Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). Mai mare e supărarea pe companiile de telefonie sau de cablu.

Elevii care ajung la şcoală fără pacheţelul de acasă au şanse mici mănânce ceva sănătos. La chioşcuri se găsesc chipsuri sau merdenele, dar nu şi fructe, spre exemplu.

Situaţia se repetă fără excepţie la fiecare dintre cele zece şcoli bucureştene verificate de Protecţia Consumatorului la începutul lunii. Regula alimentelor sănătoase pentru copii există doar pe hârtie.

"Am întâlnit şi ciocolată, băuturi răcoritoare cu zaharuri, chipsuri cu un conţinut mare de lipide, bomboane, acadele şi biscuti săraţi", a declarat preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.

Totuşi, nu produsele alimentare au fost cele mai reclamate de români în 2011. Ele ocupă abia locul cinci, cu 8,6% din cele peste 51.000 de reclamaţii. În schimb, serviciile de telefonie şi cablu au însumat aproape jumătate din numărul total de plângeri, adică peste 24.000.


Topul reclamaţiilor de pieţe de produse şi servicii (ANPC)

1. Servicii nealimentare: 48,0%
2. Produse nealimentare: 22,9%
3. Alte pieţe (servicii de utilităţi): 9,9%
4. Servicii financiare: 9,2 %
5. Produse alimentare: 8,6%

Alţi 2.200 de oameni, peste 4% dintre reclamanţi, sunt nemulţumiţi de furnizarea energiei electrice, iar băncile nu au scăpat nici ele de plângeri. Modificarea dobânzilor e pe primul loc.  


Topul reclamaţiilor pe subpieţe de produse şi servicii (ANPC)

1. Servicii telefonie fixă şi mobilă: 9,6%
2. Furnizare energie electrică: 4,4%
3. Servicii televiziune prin cablu: 4,1%
4. Servicii furnizare internet: 3,9%
5. Credite bancare: 3,0%.

În 2011, cunatumul penalizărilor date la nivel naţional de ANPC a depăşit 50 de milioane de euro, iar un sfert dintre amenzi au fost contestate în instanţă.



×
Etichete: fructe
x close