Cu toate acestea, exista un domeniu în care omul părea să se bucure în continuare de un avantaj clar: creativitatea.
Cu scopul de a investiga această diferență, cercetătorii de la Universitatea Stavanger din Norvegia au derulat un test pentru a evalua cât de creativi sunt chatbot-urile cu inteligență artificială.
Studiul a implicat 256 de voluntari, care au fost confrontați cu trei chatbot-uri: ChatGPT3, ChatGPT4 și Copy.AI.
Voluntarii au fost întrebați în mod rotativ despre diverse utilizări ale obiectelor obișnuite din viața de zi cu zi, cum ar fi o funie, o cutie, un pix sau o lumânare.
Citește și: Inteligența artificială, folosită de elevii români pentru rezolvarea temelor. Riscuri și avantaje
Atât oamenilor, cât și chatbot-urilor li s-au dat doar două instrucțiuni simple: să prioritizeze calitatea în fața cantității și să furnizeze un răspuns în 30 de secunde.
Răspunsurile au fost ulterior comparate, iar cercetătorii au fost surprinși să constate că, în medie, creativitatea chatbot-urilor a depășit-o pe cea a oamenilor, lăsându-i perplexi, potrivit DailyMail.
Cu toate acestea, cele mai creative soluții au venit de la om.
Cercetătorii spun că deși studiul lor arată potențialul AI pentru îmbunătățirea creativității, acesta mai demonstrează și că, în cazul omului, vorbim despre o complexitate în gândire mult superioară, care va fi dificil de replicat sau depășit per total de către inteligența artificială.