Încet, dar sigur, Bucureştiul îşi face loc printre oraşele europene ale modei. Centrul capitalei este ocupat de luxoasele branduri internaţionale de haine şi accesorii. Zilele acestea, firma londoneză cu celebrele carouri şi-a deschis şi ea, pe malul Dâmboviţei, cel mai mare magazin din Europa de Est. Un semn senzaţional, spun specialiştii în modă, mai aplecaţi spre "exclusiv" decît spre "serie".
Calea Victoriei şi împrejurimile ei au început să semene tot mai tare cu Champs Elysees pentru că din ce în ce mai multe branduri de lux au ajuns şi aici. Ultimul magazin deschis zilele acestea este adjudecat de firma care a făcut carourile celebre.
Cu o istorie începută la jumătatea secolului al 19-lea, englezescul brand în culori calde, cu unele tuşe roşii, a transformat caroul în marcă înregistrată. Şi a trecut de la hainele care ne feresc de ploaie la o paletă largă de produse.
Este extraordinar că ei vin cu cel mai mare magazin din Europa de Est. Adică va fi un flat ship store în România.
De la un capăt la altul, atât românii cât şi turiştii au de ales între magazinele brandurilor care au cucerit un glob întreg. Preţurile sunt internaţionale dar, spun specialiştii, reflectă, fără drept de tăgadă, calitatea.
Brandurile de lux vin la pachet cu un anumit standard al calităţii care nu se poate regăsi în brandurile comerciale.
Acesta este doar începutul. Cu un Bucureşti din ce în ce mai Vest European şi un număr în creştere al turiştilor, astfel de magazine vor apărea tot mai des pe străzile capitalei.