Creditul a fost acordat companiei de Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
Cheltuielile ilegale sunt reprezentate de 10,65 milioane de euro, pentru achiziţia unor vehicule de întreţinere a căii ferate, vehicule care nu erau prevăzute în acordul de împrumut şi 2,81 milioane de euro, plăţi necuvînite cptre constructori.
Plăţile către contructori au fost realizate prin introducerea incorectă în devizele ofertă ale constructorilor, la articole generale, a unor cheltuieli destinate consultantului şi experţilor CFR.
Astfel, Curtea de Conturi concluzionează că utilizarea defectuoasă a 13,47 milioane euro a fost cauzată de managementul defectuos al companiei, dar şi de lipsa de personal a unităţii de implementare a proiectului.
Conducerea CFR SA a avut obiecţii cu privire la constatările identificate cu ocazia controlului, însă echipa de control nu a fost de acord cu observaţiile formulate.