Iniţiativa autorităţilor de a transporta autotrenurile, care tranzitează ţara noastră, pe calea ferată s-a lovit în prima zi de câteva probleme. În judeţul Arad, una dintre firmele care administrează linia industrială spre rampa de descărcare a blocat calea ferată pentru că CFR Marfă nu ar fi plătit pentru utilizarea acestui tronson. Conflictul s-a încheiat după o jumătate de oră, la intervenţia poliţiei.
19 tiruri au fost încarcate în gara Progresu din Capitală, într-o garniturã de tren pentru ca CFR Marfã să poatã estima durata şi costurile transportului autotrenurilor pe calea ferată. CFR Marfă a încheiat însă contracte de utilizare a căii ferate cu doar 2 din cele 3 firme coproprietare a liniei industriale din zona Vladimirescu, judeţul Arad. Astfel, angajaţii firmei care administrează acest tronson au blocat calea ferată motivând că transportul deteriorează şinele.
Protestul s-a încheiat însă, în momentul în care poliţiştii au sosit la faţa locului.
Şoferii de tir au fost mulţumiţi de reluarea transportului automarfarelor pe calea ferată. În România, TIR-urile au mai fost transportate pe calea ferată în perioada 2005-2007. Uniunea Europeană a cerut reluarea acestui tip de transport, pentru decongestionarea şoselelor. În prezent CFR Marfă dispune de 16 vagoane care pot transporta 60 de camioane.
Antena 3