”Toată lumea din aviație a început acum să conștientizeze că lipsa de antrenament provocată de pandemie începe să producă efecte în timp, fiindcă vremea rea a fost, este și acum și este și în continuare, pistele sunt aceleași, însă acum se cumulă cu o lipsă de antrenament”, a declarat pilotul.
”Dumneavoastră, când vă suiți la volan, după o perioadă de un an de pauză, credeți că veți funcționa la fel de bine?”
„Ne îngrozim de datele pe care le are orice pilot în înregistrările sale, tocmai pentru că acum, în această perioadă, au zburat cu preponderență instructorii și comandanții, mai puțin copiloții. Ori, la un moment dat, în momentul în care tu zbori, odată ce o treime din restricții sunt prezente, atunci nu aterizează copilotul, atunci aterizează comandantul. Sunt probleme chiar și la comandat dacă acesta zboară cam puțin. Aici este vorba de antrenament”, a mai spus pilotul.
„Dumneavoastră, când vă suiți la volan, după o perioadă de un an de pauză (echivalentul a 3 luni de pauză în aviație, n.r.), credeți că veți funcționa la fel de bine?. Pe de altă parte, șofatul este pe pământ, aviația este în aer. Discuția care are loc este legată de o multitudine de factori și condiții care niciodată nu vor fi identice și care vor funcționa toate într-un sens divergent față de intențiile dumneavoastră”, a concluzionat Cezar Osiceanu, pentru DC News.