Informaţiile clienţilor, precum şi cele de natura financiara ale firmei, sunt datele cel mai frecvent pierdute de companii, în 36% din cazuri. Pe locul doi în clasament se află informaţiile despre angajaţi, care sunt pierdute în 31% din cazuri, potrivit unui studiu B2B International. Cauzele pentru aceste scurgeri de informaţii pot fi atât externe, cât şi interne.
35% dintre specialiştii IT au confirmat că firmele lor s-au confruntat cu pierderea datelor din cauza unei infecţii malware – cea mai frecventă ameninţare externă. Cele mai des întâlnite cauze sunt atacurile prin intermediul e-mail-ului (21%) şi acţiunile de phishing (17%). În ceea ce priveşte ameninţările interne, pierderea informaţiilor importante este cel mai adesea cauzată de vulnerabilităţile software-urilor (25%) utilizate de companie, pe care infractorii cibernetici le exploatează pentru a infecta computerele atacate.
Majoritatea scurgerilor de informaţii au fost de pe dispozitivele mobile, 23% dintre respondenţi identificând astfel de pierderi, iar 15% au menţionat că furtul dispozitivelor mobile a dus la compromiterea datelor. În 13% dintre cazuri, informaţiile ajung pe mâini greşite din cauza neglijenţei, cum ar fi trimiterea mesajelor la o adresă de e-mail greşită.
Mai multe, pe
www.incomemagazine.ro