În ultimii 20 de ani, românii au devenit mari amatori de vacanţe sau călătorii către sute de destinaţii din toată lumea. La începutul anilor '90, însă, nici nu conta unde mergem cât timp plecam în străinătate. Acum ne planificăm cu atenţie concediile şi oferte agenţiilor de turism ne ajută să plătim chiar mai puţin decât în urmă cu 20 de ani.
Prima vacanţă petrecută în afara graniţelor este întotdeauna memorabilă. Curiozitatea şi entuziasmul transformă orice destinaţie într-un paradis turistic.
Imediat după Revoluţie, nici nu conta că preţul era prea mare pentru un hotel de două stele şi că pierdeai aproape o zi întreagă la graniţa turcilor. Doi ani mai târziu şi Grecia devenea o destinaţie de top, spre bucuria primelor agenţii de turism din România.
Românii sunt acum dispuşi să cheltuiască mai puţini bani pentru vacanţe decât în urmă cu 20 de ani. Spiritul de aventura ar putea fi, însă, o soluţie.
Iar dacă la începutul anilor '90, concediul însemna întotdeauna şi geamantane de cumpărături din magazinele vesticilor sau din bazarul turcilor, lucrurile s-au mai schimbat.
Dacă vorbim despre România ca destinaţie, statisticile arată că numărul turiştilor străini care îşi petrec vacanţele pe plaiuri mioritice a scazut chiar şi de zece ori faţă de anii '90.