Raportul elaborat de Ministerul Muncii evidenţiat o serie de deficienţe nu numai în organizarea şi funcţionarea comisiilor în procesul de evaluare a persoanelor cu dizabilităţi, ci şi în asigurarea accesului acestora în clădirile în care funcţionează comisiile.
Toate cele 47 de comisii verificate funcţionează în baza hotărârilor consiliilor judeţene, respectiv consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Dintre acestea, 26 de comisii funcţionează cu avizul actualizat al ministerului, trei comisii (Mureş, Sibiu şi Mehedinţi) au solicitat avizul anterior controlului, în prezent fiind în curs de soluţionare, iar celelalte 18 comisii au avize foarte vechi, obţinute în anii 2004-2008, deşi, în majoritatea cazurilor, componenţa lor s-a modificat în ultimul an.
Funcţionează fără avizul Ministerul Muncii comisiile din judeţele Arad, Argeş, Bistriţa Năsăud, Brăila, Braşov, Botoşani, Buzău, Constanţa, Covasna, Dolj, Neamţ, Prahova, Sălaj, Tulcea, Vâlcea şi Vrancea, precum şi două din Bucureşti - sectorul 4 şi sectorul 5.
La nivel judeţean, secretariatele comisiilor de evaluare funcţionează cu un număr diferit de persoane, respectiv între unu şi şapte angajaţi.
În judeţele în care există un număr redus de personal, s-au constatat întârzieri în întocmirea şi transmiterea documentelor comisiei. În această situaţie se află judeţele Bistriţa-Năsăud, Ilfov, Maramureş şi Sălaj.