Raed Arafat a vorbit, într-un interviu în exclusivitate pentru
Gazeta Sporturilor, despre pregătirea pe care o au angajaţii MAI care conduc autovehiculele de intervenţie şi despre planurile pe care le are pentru a le oferi acestora pregătirea necesară.
"În primul rînd, un șofer SMURD este de regulă un pompier, bineînțeles cu permis auto. Ce ne lipsește, și asta pot spune și va trebui făcut cît mai repede. Mă refer la cursurile de conducere defensivă pentru șoferii ambulanțelor, mașinilor de pompieri și toate celelalte. Se fac cursuri speciale în interiorul instituției noastre, altele decît cele ale unei școli de șoferi, dar nu este ceva prestabilit pentru toţi. Avem și noi accidente, unele puteau fi evitate. De aceea sînt necesare aceste cursuri defensive. În alte țări sînt obligatorii și periodice."
Raed Arafat a explicat şi ce caracteristici şi dotări pentru siguranţa pacienţilor au ambulanţele SMURD.
"Pentru ambulanțele pe care le cumpărăm, aplicăm standardul european. A fost introdus la începutul anilor '90. Ultima modificare a acestuia a avut loc în 2013, deci este un standard viu, care se schimbă continuu. Sunt niște condiții de bază pentru o ambulanță. În primul rînd, accelerarea. În cît timp poate să atingă o viteză cu o anumită greutate. Pentru siguranță, constructorul auto care produce ambulanțe este obligat înainte să facă crash-teste pe șasiul ambulanței echipate. Să vadă cît se deplasează targa de pildă. Mașinile din România, achiziționate în 2007, respectă aceste standarde. Statistica în accidentele noastre spune că au fost foarte puține cazuri în care cei din interiorul ambulanței, au pățit ceva. Bineînțeles dacă sînt respectate regulile pentru centuri, inclusiv cele pentru targă. În ultimele noastre achiziții, am introdus centura în 5 puncte, înainte era o centură peste piept și una peste picioare. Acum mai vine un set care vine peste umeri. Dacă mașina are un accident frontal, pacientul să fie ținut pe targă.
Continuarea interviului,
AICI.