Raportat la populaţia activă din judeţele respective, Bucureştiul a reuşit performanţa de a atrage aproape jumătate din aceasta din judeţul Giurgiu spre exemplu, mai bine de o treime din Călăraşi şi un sfert din Ialomiţa, Teleorman sau Dâmboviţa, judeţe unde cele mai multe localităţi se află la circa o oră - o oră şi jumătate cu maşina personală, pe o rază de circa 100 de kilometri, informează ZF.
Bucureştiul nu are dezvoltată infrastructura pentru navetişti, centura ocolitoare este una nefuncţională, parcări la limita centurii nu există, iar care parcări au fost construite stau goale pentru că nu au fost amplasate unde trebuie, conform nevoilor actuale.
Mai mult, transportul feroviar este unul lent, iar parcările publice din Capitală s-au scumpit. Mai mult, în Bucureşti au fost anulate PUZ-urile de sector, iar autorizaţiile de construire pentru noi proiecte imobiliare au scăzut considerabil în ultimii doi ani, astfel încât în următorii ani singurele alternative de locuinţe noi vor fi în Ilfov, în comune cu străzi fără asfalt şi unde există blocuri cu fose septice şi puţuri de apă.
Angajaţii cu cele mai mari salarii sunt cei din Bucureşti, Cluj şi Timiş, iar cei care câştigă cel mai prost sunt cei din Teleorman, Caraş-Severin şi Maramureş, arată datele centralizate de ZF pe baza informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică.