Diferitele obiceiuri de cumpărare a mașinilor în Europa variază în funcție de țară, în special datorită diferențelor în puterea de cumpărare și așteptările pe care le au cumpărătorii de la vehicule.
Un nou studiu arată că șoferii români sunt orientați spre preț când vine vorba de cumpărarea unei mașini second-hand.
Aproape jumătate dintre cumpărătorii de pe piața auto second-hand din România (44,8%) consideră prețul cel mai important factor atunci când iau o decizie de cumpărare.
Intervalul în care românii își schimbă cel mai des mașina este de 4-6 ani de la achiziționare, ceea ce se încadrează în media țărilor din regiune.
Citește și: Cât costă în 2023 să aduci în țară o mașină cumpărată din Germania
"Mai mult de o cincime dintre respondenții din România ne-au spus că sunt în proces de cumpărare a primei lor mașini, ceea ce înseamnă că țara ar putea avea o pondere mai mare de șoferi noi în comparație cu piețele învecinate”, spune Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicare al carVertical, potrivit adevărul.ro
Cât despre buget, 25,6% dintre proprietarii de mașini decid să cheltuiască între 4.900 și 14.800 de lei, iar 16,8% dintre șoferi vizează mașini cu prețuri de 24.600-49.200 lei.
În același timp, în țări precum Polonia și Cehia aproximativ 10% dintre șoferii se așteaptă să cheltuiască nu mai mult de 4.900 de lei pentru o mașină, în timp ce în Ungaria, această pondere este de 10,3%.
Totuși, cea mai populară categorie de preț pentru o mașină second hand în România este cea cuprinsă între 4.900 și 14.800 lei.
Studiul arată că românii nu sunt la fel de conservatori ca francezii și că aleg fie mașini ieftine, fie foarte scumpe.
Când vine vorba de vehicule mai scumpe, 12,2% dintre cumpărătorii de mașini cheltuiesc sume între 49.200 și 73.900 de lei.
Capitolul la care românii excelează în raport cu restul europenilor este cel al mașinilor de lux - 5,1% dintre șoferii din România au declarat că aleg vehicule care costă între 221.600 și 295.400 de lei iar 5,6% vehicule de peste 295.400 lei.