"În ceea ce privește documentele și recomandările europne la care am făcut referire. În primul rând, ele au recomandat ca această Secție să nu fie înființată pentru că s-ar pune o presiune specială pe magistrați în paralel cu presiunile deja create de alte modificări legislative promovate în anul 2018. S-a recomandat României să reconsidere stabilirea unei structuri separate de Parchet pentru investigarea infracțiunilor comise de către judecători și procurori, eventual recurgerea la procurori specializați însoțită de garanții procesuale, ca soluție alternativă. A fost ignorat acest lucru!
S-a arătat că modul în care este structurată această Secție nu poate să conducă la o bună funcționare și la o combatere eficientă a corupției. S-a creat o categorie aparte de cetățeni care să fie supuși exclusiv competenței sale de funcționare. S-a mai arătat că modalitatea de funcționare contravine principiului controlului ierarhic stabilit ca principiu constituțional în Minister. În acest fel, eliminarea unei serii întregi de garanții privind anumite corecții care s-ar putea aduce în urma unor eventuale critici. (...) Dincolo de aceste aspecte, care țin de activitatatea Secție în sine, practic, analiza prevederilor legale arată că ea iese din principiile de funcționare a Ministerului. (...) A fost gândit prost modul de funcționare (...) A fost criticată de GRECO, Comisia de la Veneția (...) Doresc să deschid o perspectivă a anului 2020, în care CE dorește să introducă o monitorizare a justiției. Trebuie să eliminăm cât mai multe critici...", a declarat Cătălin Predoiu, în ședința de Guvern.