Concluziile sunt îngrijorătoare: mai mult de două milioande maşini circulă fără ITP, iar din celelalte, nu se ştie câte au obţinut avizul în mod legal.
Pentru bani în plus, mecanicii sunt dispuşi să treacă cu vederea defecţiunile grave şi dau undă verde rablelor să iasă în trafic. Apoi, adunăm accidentele în statistici. Iată dovada!
Camera ascunsă, discuție reporter-mecanic
Mecanic: Nu putem trece de ITP, avem probleme la frâne.
Reporter: Şi nu se poate face nimic?
Mecanic: Nu prea avem ce să-i facem, dar o să încercăm să rezolvăm cumva, într-un fel.
Acest angajat al unei staţii ITP din Capitală promite că poate trece inspecţia unui autoturism vechi, cu grave probleme tehnice. Deviza lui - Cu bani, rezolvi orice.
Reporter: Cam peste două ore, două ore jumate?
Mecanic: E bine.
Reporter: Cât mă costă totul?
Mecanic: 200.
Reporter: Deci 150 ITP-ul şi 200.
Mecanic: Da, da, da. O rezolvăm, n-o lăsăm aşa. Totuşi, să vă schimbaţi plăcuţele după ce vă dăm ITP-ul.
Am arătat imaginile şi reprezentaţilor Registrului Auto Român, instituţia care verifică staţiile unde se efectuează Inspecţiile periodice. Aceştia spun că "pentru încălcarea normelor în ceea ce privește efectuarea ITP, unui inspector i se poate suspenda atestatul sau i se poate anula, iar pentru a mai putea profesa, este nevoie de o reatestare în cadrul RAR."
Asta nu-i sperie însă pe mulţi angajaţi ai staţiilor ITP, care, pentru mici atenţii, dau undă verde pe stradă unor maşini periculoase.