Potrivit lui Andrei Oprina, pentru un timp, ofițerii debutanți, de exemplu, sunt mulțumiți, dar după aceea ”cresc pretențiile”, cu atât mai mult cu cât fiecare dintre ei are propriile probleme personale și dorințe.
”1000 de euro pentru un debutant. Ceea ce este interesant acum este că, cam la doi, trei ani de zile, când ei realizează potenţialul şi realizează ce fac, încep să aibă pretenţii, corect, din ce în ce mai mari. De atunci începe greul. Doi, trei ani de zile sunt mulţumiţi.
Sunt mulţumiţi că au venit în Serviciul Român de Informaţii, sunt mulţumiţi că au venit într-o entitate tehnică de top, sunt mulţumiţi că au resurse, că au proiecte interesante, dar, la un moment dat, când încearcă şi ei să-şi facă o viaţă, să îşi cumpere o casă, nu ştiu, sunt foarte multe probleme personale ale fiecăruia, cam după 3 ani de zile încep problemele cu ei”, a declarat Andrei Oprina, la podcastul ”Top (ne)Secret”.
Oprina a precizat că în acest tip de ”branșă” trebuie pus accent permanent pe ”calitatea umană”, iar ”creierele” pot fi ajutate financiar, existând astfel de ”mecanisme legale”.
Perspectivele salariale, pe termen lung, nu pot fi neglijate, chiar dacă oamenii care intră în structura ITA sunt conștienți și de ”misiunea lor”.
”Cam asta este media pe care o sesizez în momentul de faţă (n.red. – 3 ani), ceea ce se întâmpla mult mai târziu înainte. Există însă mecanisme, chiar şi financiare, legale, prin care putem anumite creiere, cum le spui tu, să le ajutăm un pic mai bine din perspectiva salarială. Deci ne descurcăm din perspectiva asta, să ştii, până la urmă.
Ne descurcăm. Calitatea umană e foarte importantă şi faptul că ei înţeleg de ce vin în Serviciul Român de Informaţii şi care e misiunea lor. Ştiu că pare ciudat…”, a spus directorul Institutului pentru Tehnologii Avansate din cadrul SRI.