În luna feruarie Antena 3 publica lista cu salariile angajaților de la Metrorex iar sumele sunt de-a dreptul surprinzătoare, în special în contextul protestului spontan declanșat vineri dimineața, care a blocat traficul în întreaga Capitală.
80% din personalul regiei are salarii de peste 5.000 de lei net, lunar. 25% dintre angajaţi câştigă peste 7.000 de lei net pe lună
O casieră Metrorex poate ajunge să câştige 5.000 de lei, după cum arată datele în posesia cărora au intrat jurnaliştii Antena 3.
Cel mai mare salariu în Metrorex, circa 3.000 de euro net
Cel mai bine plătit angajat Metrorex este un şef de serviciu. Acesta câştigă 14.641 lei în fiecare lună. În continuare, lista cu sumele corespunzătoare câtorva funcţii de conducere şi de execuţie:
Director economic, director tehnic: aproximativ 13.000 lei net, lunar
Consilierii directorului general: 9.417 lei net, lunar
Șef depou: 10.400 lei net, lunar
90% dintre angajaţii Metrorex beneficiau de spor de condiţii nocive. La Metrorex era în vigoare şi un aşa-zis spor de tunel, de 20% din salariul brut, de care beneficiau şi directorii.
Regia avea în februarie 5.681 angajaţi.
Cătălin Drulă a trimis Corpul de Control al ministerului, în februarie, pentru a ancheta modul în care au fost stabilite salariile angajaţilor Metrorex
Acesta susţine că fondul de salarii s-a triplat la Metrorex în ultimii cinci ani, în condiţiile în care cei mai mulţi bani vin din subvenţia de la stat.
"În bugetul pe anul acesta, Metrorex a cerut 1,1 miliarde de lei pentru subvenție (...) Anul trecut, pe vreme de pandemie, în septembrie au renegociat contractul colectiv de muncă cu 18% creșteri salariale (…) Bugetul de stat nu-și permite asta, eu chiar cred că oamenii din Metrorex au fost păcăliți de această conducere sindicală”, a declarat Cătălin Drulă.
El a continuat, arătând că renegocierea cu creşteri de 18% a venit în condițiile în care Metrorex a avut o pierdere de venituri, pentru că nu a mai mers lumea cu metroul.
Potrivit lui Drulă, pierderea a fost de 120 de milioane de lei.
"Iar sursa de finanțare a acestor creșteri este bugetul național în care punem cu toții taxe și impozite. Cei de la CFR, de cinci ani, nu au primit aceste creșteri. Iar acești oameni fac un serviciu pentru România. Acolo există o republică Metrorex cu un șef de sindicat care se comportă că un șef de cartel,.” a spus Drulă, făcând referire la Ion Rădoi, președintele Sindicatului Metrorex.