Liliecii, castorii şi cimitirele au fost motivele pentru care lucrările de construcţie a autostrăzii Lugoj-Deva au întârziat cu mai mult de un an.
Aceste probleme nu au fost identificate în studiul de fezabilitate, spune directorul CNADNR, Narcis Neaga.
Iar firma care a făcut studiul a dispărut la scurt timp după ce a primit banii de la companie, aşa că nimeni nu a mai fi putut fi tras la răspundere.
Tronsonul de autostradă Lugoj-Deva are doar 22 de kilometri şi este construit de consorţiul UMB Spedition-Tehnostrade, ambele companii deţinute de Dorinel Umbrărescu.
Prima oprire a lucrărilor a fost făcută din cauză că excavatoarele care pregăteau terenul au dat peste un cimitir, care în studiul de fezabilitate era consemnat drept păşune.
Problemele nu s-au oprit aici. La scurt timp, a fost semnalată prezenţa unor lilieci pe traseul autostrăzii. Aşa că a picat în sarcina CNADNR să vadă dacă se poate construi în continuare pe acelaşi traseu.
După morţi şi lilieci, constructorul a dat peste un nou impediment: castorii.
Compania care a făcut studiul de fezabilitate nu mai există, aşa că acum statul nu mai are pe cine da în judecată. Între timp însă, Guvernul a reuşit să rezolve altă problemă. A aprobat săptămâna aceasta declansarea procedurilor de expropriere suplimentare pentru autostrada Lugoj - Deva si alocarea fondurilor necesare pentru plata despagubirilor. Este vorba despre 773.000 de lei, bani de la buget pentru 878.000 de metri pătraţi de proprietăţi private.