Potrivit CNADNR, despăgubirile au în vedere grilele oficiale notariale. Acestea sunt însă cu mult sub preţul zonei. În anumite cazuri, când a fost vorba de despăgubirile acordate pentru proprietarii de terenuri s-a ajuns şi la plăţi de doar câteva sute sau mii de lei. Există însă varianta ca traseul noii şosele să fie deviat şi să fie salvate cât mai multe gospodării. Rămâne de văzut ce decizie vor lua şefii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, mai ales că Narcis Neaga, directorul CNADNR, a fost la Târgu Jiu săptămâna trecută şi s-a informat în legătură cu situaţia exproprierilor.
Dacă nu se va ajunge la un compromis, în condiţiile legislaţiei actuale care reglementează exproprierile în interes public, singura şansă pentru compensaţii mai mari o reprezintă instanţa de judecată. Deşi ar putea avea loc procese cu statul, constructorul nu este împiedicat să treacă la demolări. Proprietarii gospodăriilor care ar putea fi afectate afirmă că se vor adresa inclusiv Curţii Europene a Drepturilor Omului, în cazul în care vor rămâne fără case şi instanţele din ţară nu vor acorda compensaţii pe măsură. În cazul unuia dintre proprietari, şoseaua de centură ar urma să treacă exact prin mijlocul casei.
Constructorul a început încă de luna trecută lucrările, dar în zone unde nu există construcţii şi probleme legate de situaţia juridică a terenurilor. Este de amintit că tot pe traseul de 22 de kilometri al viitoarei şosele ocolitoare a municipiului Târgu Jiu au fost descoperite anul trecut mai multe vestigii arheologice şi este de aşteptat să fie reluate săpăturile pentru a recupera toate obiectele de valoare, potrivit gds.ro.