Antena 3 CNN Actualitate Carne cu viermi, promoţia unui supermarket din Oradea. Vezi care sunt drepturile consumatorilor

Carne cu viermi, promoţia unui supermarket din Oradea. Vezi care sunt drepturile consumatorilor

2 minute de citit Publicat la 09:02 29 Iun 2011 Modificat la 09:02 29 Iun 2011
Carne cu viermi, promoţia unui supermarket din Oradea. Vezi care sunt drepturile consumatorilor
Foto: Intact Images
Promoţiile la alimente nu sunt întotdeauna avantajoase. A constatat-o si un bărbat care a cumpărat carne la preţ redus. Abia când a ajuns acasă şi a deschis pachetul, a constatat că era plină de viermi. Omul e decis să reclame hipermarketul la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului.

Bărbatul se pregătea să primească musafiri, aşa că a mers la cumpărături la un hipermarket, deschis în urmă cu o săptămână. Pentru că erau promoţii, a fost obligat să stea la coadă mai bine de o jumătate de oră pentru cele 5 kilograme de carne. Ajuns acasă, însă, a avut parte de o surpriză.

Bărbatul a anunţat Oficiul pentru Protecţia Cumpărătorilor, iar astăzi va face şi o reclamaţie scrisă. Omul spune că nu este singurul care a cumpărat viermi la promoţie.

Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor va face analize de laborator şi va demara o anchetă la supermarketul din Oradea.



Drepturile consumatorilor:


Teoretic, în astfel de cazuri, ar trebui să fim protejaţi de abuzurile comercianţilor, susţin parlamentarii europeni. Veţi putea returna fără un motiv anume produsele cumpărate după 14 zile, în loc de 7şi veţi putea refuza să plătiţi dacă vă sunt impuse taxe suplimentare.

Noua lege elimină taxele ascunse de pe internet , astfel încât consumatorii să fie protejaţi de eventualele păcăleli ale comercianţilor. În primul rând comercianţii vor avea obligaţia să prezinte costul total al produsului sau serviciului, precum şi orice alte taxe suplimentare. Dacă nu au fost informaţi în mod corespunzător în legătură cu acestea, cumpărătorii pot refuza plata.

O altă noutate este extinderea de la 7 la 14 zile a perioadei în care consumatorii pot returna bunurile cumpărate, fără a fi nevoiţi să invoce un motiv anume. Mai mult, în situaţia în care vânzătorul nu-şi informează în mod clar clientul în legătură cu acest drept, perioada de returnare se extinde la un an. Dacă vânzătorul doreşte ca cel care suportă costurile de returnare a bunurilor să fie consumatorul, trebuie să-l informeze în prealabil în legătură cu acest lucru. În caz contrar, cel care va plăti va fi comerciantul.

Noua directivă le interzice comercianţilor şi să îi taxeze pe consumatorii care plătesc cu cardul sau cu alt mijloc de plată cu mai mult decât îi costă pe ei pentru a putea oferi această posibilitate de plată.

Schimbări sunt şi în ceea ce priveşte produsele cu conţinut digital. Potrivit documentului, acest tip de bunuri trebuie să fie însoţite de informaţii cu privire la compatibilitatea lor cu produsele hardware şi software. Consumatorii pot returna produsele cu conţinut digital, cum ar fi fişierele audio sau video, dar numai înainte ca acestea să fie descărcate.



×
x close