Deschiderea circulaţiei maritime pe canalul Bâstroe, dar şi seceta prognozată pentru acest an ar putea afecta debitul Deltei Dunării, susţine ministrul Mediului şi Dezvoltării Durabile, Attila Korodi. Korodi a afirmat că deţine informaţii potrivit cărora a fost pus în circulaţie un sector al canalului Bîstroe cu o adâncime de cinci metri. El şi-a exprimat îngrijorarea şi faţă de faptul că Ucraina nu ia în considerare nici un semnal internaţional.
Mai mult, Korodi a anunţat că se va folosi de preşedinţia Comisiei Internaţionale pentru Protecţia Fluviului Dunărea, pe care România o deţine în acest an, pentru a transmite semnale cu privire la problemele pe care le poate produce canalul ucrainian. La rândul său, ministrul Afacerilor Externe, Adrian Cioroianu, a dat şi el asigurări că va face toate demersurile necesare pentru a transforma chestiunea canalului Bîstroe, dintr-una de relaţie bilaterală cu Ucraina, într-una de interes european.
Potrivit presei de la Kiev, Guvernul Ucrainei a inaugurat marţi traficul pe noul canal de navigaţie construit în Delta Dunării. O parte a acestui proiect este controversatul canal Bâstroe, un proiect care a fost completat cu lărgirea albiei braţului Chilia. 'Redeschiderea canalului reprezintă un semnal nedorit de natură să influenţeze relaţiile româno-ucrainene', a declarat miercuri MAE de la Bucureşti, care a precizat că nu are încă o confirmare oficială a redeschiderii navigaţiei pe canal.
În perioada 14-16 iunie, membrii Comisiei Internaţionale pentru Protecţia Fluviului Dunărea urmează să se întrunească într-o reuniune specială pentru discutarea problemei Bîstroe, potrivit MAE de la Bucureşti.
Antena3.ro