"În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare și accesibilitate, începând de astăzi, 15 noiembrie 2022, CFR Călători a implementat sistemul xSell-mobile la nivelul întregului personal de tren. Acest fapt permite emiterea legitimațiilor de călătorie, rezervarea automată a locurilor, scanarea legitimațiilor, validarea biletelor online și a titlurilor metropolitane prin intermediul dispozitivelor mobile", se arată într-un comunicat al CFR Călători.
Compania precizează că personalul de tren este dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și posibilități de scanare a codurilor de bare și QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.
"Precizăm că biletele online nu se pot cumpăra de la controlor. Pentru călătorii urcați din stații unde există case de bilete, achiziționarea în tren se face la un tarif suplimentar și de asemenea, în acest caz, nu pot fi emise bilete cu reduceri", au mai precizat reprezentanţii CFR Călători.
Astfel, finalizarea implementării acestei soluții permite vânzarea online în trafic intern a legitimațiilor de călătorie la toate trenurile CFR Călători.
În plus, această soluție asigură o servire mai rapidă și mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit pentru achiziționarea biletelor online până în momentul plecării trenului din stația de îmbarcare.
Achiziţionarea biletelor online este posibilă de pe site-ul www.cfrcalatori.ro și prin aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” disponibilă în toate magazinele de aplicații: Google Play, Apple AppStore și Huawei AppGallery.