Brandul de ţară al României a fost lansat în 2010, la Expoziţia Mondială de la Shanghai. Numai logo-ul a costat 850.000 de euro şi imediat au apărut acuzaţii că ar fi fost copiat de pe un site de unde putea fi cumpărat cu 200 de euro. Asta nu a împiedicat-o pe Elena Udrea să laude brandul de ţară şi să spună că "frunza" este "profesionist facută" şi are "o bază ştiinţifică".
Brandul de ţară al României a fost conceput şi promovat cu finanţare din fonduri europene. Suma alocată din 2010 până la finalul anului 2013 s-a ridicat la 75 milioane de euro. Elena Udrea a beneficiat şi ea de promovare odată cu acest proiect. Cel mai clar s-a văzut la Gala Bute, unde Rudel Obreja a mers special în ring lângă Lucian Bute, la finalul meciului şi i-a spus sportivului să îi mulţumească "doamnei" pentru sponsorizare.