Un exemplu despre cum se face promovarea de ţară, în mod spectaculos şi fără niciun ban, vine chiar de la vecinii noştri. Bulgaria îşi promovează ţara cu Sylvester Stallone, Antonio Banderas şi Salma Hayek. Clipul de promovare scoate în evidenţă legătura dintre vecinii noştri de la sud şi Hollywood, iar celebrii actori au răspuns provocării. Dacă stăm să ne gândim la ţara noastră, Elena Udrea a cheltuit zeci de milioane de euro, ca să promoveze România cu o frunză.
Brandul de ţară al României a fost lansat în 2010, la Expoziţia Mondială de la Shanghai. Numai logo-ul a costat 850.000 de euro şi imediat au apărut acuzaţii că ar fi fost copiat de pe un site de unde putea fi cumpărat cu 200 de euro. Asta nu a împiedicat-o pe Elena Udrea să laude brandul de ţară şi să spună că "frunza" este "profesionist facută" şi are "o bază ştiinţifică".
Brandul de ţară al României a fost conceput şi promovat cu finanţare din fonduri europene. Suma alocată din 2010 până la finalul anului 2013 s-a ridicat la 75 milioane de euro. Elena Udrea a beneficiat şi ea de promovare odată cu acest proiect. Cel mai clar s-a văzut la Gala Bute, unde Rudel Obreja a mers special în ring lângă Lucian Bute, la finalul meciului şi i-a spus sportivului să îi mulţumească "doamnei" pentru sponsorizare.