Bucureştiul se sufocă sub apăsarea a peste trei milioane de locuitori şi a peste un milion de maşini. Totul, la o infrastructură depăşită, care a rămas încremenită în 1989. Viaţa în oraşul cu cele mai multe investiţii şi ritmul cel mai mare de dezvoltare din ţară devine aproape imposibilă. Autorităţile recunosc că trăim într-un oraş practic blocat şi că, dacă nu se iau măsuri, consecinţele vor fi dramatice.
Potrivit statisticilor de la Evidenţa Populaţiei, Bucureştiul numără 2,2 milioane de locuitori. Cifra reală este, însă, mult mai mare. Cei care stau fără forme legale, dar şi cei care tranzitează zilnic Capitala ridică numărul la peste trei milioane.
Infrastructura, subdimensionată chiar şi pentru populaţia din statistici, nu poate ţine pasul cu dezvoltarea oraşului.
Niciuna dintre administraţii nu a fost capabilă să gândească o strategie de dezvoltare durabilă a Capitalei, susţin ziariştii de la Evenimentul Zilei. După aproape 20 de ani de la Revoluţie, avem aceeaşi structură de transport în comun.
Sociologii spun că trăim un paradox. Comparativ cu ţările din vestul Europei, densitatea totală de locuire e mică, însă aglomeraţia e mare.
Maşinile contribuie şi ele din plin la senzaţia de sufocare. În Capitală sunt înmatriculate peste 1.300.000 de autoturisme. Adică aproape o maşină la doi locuitori.
Practic, în 2009, se circulă pe aceeaşi reţea de străzi pe care, înainte de 1989, rulau cel mult 250.000 de maşini.
Piaţa Unirii este cea mai aglomerată zonă de circulaţie din Bucureşti. Zona este tranzitată de 12.000 de maşini pe oră.
Ritmul rapid de dezvoltare situează Bucureştiul pe locul şase între capitalele europene. La Registrul Comerţului sunt înregistraţi peste 350.000 de agenţi economici, iar numărul salariaţilor activi sare de un milion.
Realizarea zonei metropolitane, care trenează de ani buni, ar fi una dintre soluţiile gândinte de sociologi pentru descongestionarea Bucureştiului. Scuza cea mai frecventă a autorităţilor pentru întârzierea acestui proiect este lipsa unei evidenţe exacte a populaţiei.
Antena 3