Din centrul capitalei până pe Autostrada Bucureşti-Piteşti drumul cu maşina va dura 15 minute şi nu 2 ore ca acum. Dar, asta peste 3 ani. Azi a început construcţia celui de al doilea pod suspendat din Capitală, care va lega Splaiul Independenţei, peste râul Dâmboviţa, de viitorul drum spre autostradă.
Prima cupă de beton din viitorul pod suspendat a fost turnată astăzi iar construcţia va fi gata în primăvara lui 2012.
Podul suspendat de peste Dimboviţa va fi ceva mai scurt decât cel de la Pasajul Basarab, cu o lungime de doar 235 de metri şi o lăţime de 13 metri. Şi va lega cheiul stâng al Dâmboviţei de malul lacului Morii.
Pentru ca traficul să se desfăşoare fără probleme pe viitorul pod, acesta va avea trei benzi de circulaţie pe sens. Însă, aceasta este doar prima parte din întreg proiectul care va lega centrul Bucureştilor de Autostrada A1.
Şoseaua va fi şi ea, una nou construită, chiar pe marginea lacului Morii. Va avea o lungime de 12 kilometri, cu regim de autostradă. La intersecţia cu şoseaua Uverturii şi centura capitalei vor fi construite două pasaje rutiere, astfel încât maşinile să nu aibă nici un obstacol până la ieşirea în autostrada A1.
Chiar dacă podul început astăzi va fi terminat pînă în 2012, întreg tronsonul de drum va fi gata abia un an mai târziu. Nici costurile nu trebuie ignorate. Proiectul va costa peste 130 de milioane de euro.
A început construcţia celui de al doilea pod suspendat din Capitală