?Tăriceanu a stat mai mult în zona padocului. S-a interesat de maşini şi de motoare. A vizitat şi zona grilei de start şi s-a uitat cu mult interes la maşinile GT1?, povesteşte Călin Heraşcu, comisar sportiv din partea României, la Bucharest City Challenge.
Bucharest City Challenge se organizează timp de 10 ani pe străzile din Capitală, astfel că preşedintele şi premierul se vor putea întâlni, an de an, la cele 8 ediţii rămase.
Circuit unic, publicitate de neegalat
Tocmai lipsa popularităţii a făcut din capitala României ţinta perfectă a bolizilor pe patru roţi.
?A fost ales Bucureştiul pentru că aici nu se desfăşoară niciun eveniment automobilistic?, spune Heraşcu.
Însuşi Harmut Beyer, finanţatorul şi promotorul circuitului Bucharest Ring, a crezut în potenţialul Bucureştiului.
?Beyer, cel care a venit să concretizeze acest circuit, s-a gândit că locul e bine ales. Nu ştiu care ar mai fi oraşul care ar mai avea nevoie de o asemenea publicitate. Au venit 30 de echipe engleze, 70 de piloţi de GT1 şi GT2 cu maşini din toată lumea. Numai acest lucru trebuie să ne spună ce impact mediatic are acest eveniment?, povesteşte comisarul sportiv.
CEI TREI COMISARI SPORTIVI DE LA BUCHAREST CITY CHALLENGE
Cine profită de pe urma Bucharest City Challenge?
Primăria Capitalei a arătat că poate organiza şi poate desfăşura în bune condiţii un concurs de o asemnea anvergură. Rămâne de văzut dacă pe gratis.
?Cred că Primăria are şi beneficii importante de pe urma acestui eveniment?, e de părere comisarul sportiv român la Bucharest City Challenge.
E drept, nici spectatorii nu au avut motive de plângere.
?Este, totodată, un beneficiu al privitorilor care au înţeles ce înseamnă automobilismul de mare performnaţă. Au putut să vadă la ei acasă, plătind nişte sume modice, concursuri pe care, altfel, le vedeau numai la televizor. În altă parte, ar fi costat câteva sute de euro numai să se uite de la un kilometru la pista circuitului?, explică Heraşcu.
Perturbator de trafic
Bucharest City Challenge a fost, totodată, motiv de tensiune în trafic. E greu să explici şoferilor că circulaţia într-o zonă destul de aglomerată a Capitalei se închide pentru ca mai marii automobilismului să-şi etaleze vehiculele în jurul Casei Poporului.
?Trebuie, totuşi, să punem în balanţă sacrificiile şi beneficiile. La o banală lucrare pe carosabil, se restricţionează circulaţia câteva luni, poate ani. Bucureştiul e suficient de mare cât să suporte un asemenea eveniment. Pe una din laturile circuitului nu circulă, în mod normal, maşini. Pe cealaltă parte, însă, e adevărat că au fost probleme legate de zgomotul pe care îl făceau maşinile?, spune Călin Heraşcu.
Se putea mai bine...
Ca orice eveniment de amploare, Bucharest City Challenge a atras şi inerentele probleme organizatorice, legate de primirea oaspeţilor, aranjarea în tribune şi pregătirile de pe traseu.
?Nu au mai fost atât de multe tribune, deci nu au fost locuri destule. A venit foarte multă lume să vadă spectacolul?, povesteşte Heraşcu.
CENTRUL DE CONDUCERE A CURSEI
Au existat probleme legate de distribuirea sticlelor cu apă arbitrilor aflaţi pe traseu şi de echipamentul acestora, care trebuia adus dimineaţa şi luat înapoi seara.
Staff-ul austriac s-a ocupat de majoritatea problemelor din organizare, precum primirea VIPurilor şi aranjarea în padoc. Partea sportivă a fost responsabilitatea mai multor state, printre care şi România, în timp ce Germania a adus majoritatea arbitrilor de traseu. În organizarea evenimentului, a luat parte şi SRO, o formaţiune multinaţională care deţine drepturile Formulei 3 engleze şi FIA GT. Belgia a contribuit cu ajutoare importante la zona grilei.
Cea de-a treia ediţie a circuitului de viteză promite să mobilizeze mai multe forţe de peste hotare şi să adune, astfel, mai mulţi spectatori. Bucharest City Challenge 2008 s-a desfăşurat între 22 şi 24 august, în jurul Palatului Parlamentului.
Sintia Radu, Antena3.ro
Sursă foto cap articol: www.bucharest-ring.com