Aproape 95.000 de euro a costat partea de creaţie a brandului de ţară, iar restul de bani au fost folosiţi la cercetările de piaţă. Informaţia vine de la Biroul de presă al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Între timp, apar şi primele reacţii în Guvern după scandalul legat de logo-ul lansat de Elena Udrea. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely spune că se poate face turism şi fără brand de ţară. Spaniolii admit că între produsul lor şi cele de pe internet sunt asemănări, dar pur întâmplătoare.
România ar fi putut face turism de calitate şi fără brand. O spune chiar colegul de cabinet al Elenei Udrea, Laszlo Borbely, după scandalul iscat în jurul logo-ului. ?Nu brand-ul e cel mai important. Fără brand vine turistul dacă ştie că poate să găsească servicii civilizate?, a declarat Laszlo Borbely.
Ministerul Turismului a început deja promovarea noului logo care a apărut pe panourile de pe marginea stadionului Dinamo şi pe cel din faţa căruia jucătorii dau declaraţii după meci.
Clipul a mai rulat şi pe ecranele amplasate pe magazinul Cocor, din centrul Capitalei. Totul fără niciun contract, fără ca ministerul să plătească nicun ban. Societatea civilă nu crede însă că totul s-a făcut dezinteresat.
?E bizar cum poate să pună logo fără contract. Trebuie contract, chiar dacă e gratis?, a spus Gigel Lazăr.
Şi scandalul pare departe de a se termina. După ce ministrul Turismului a cerut explicaţii firmei care a realizat logo-ul, aceasta a răspuns că asemănarea este absolut accidentală. Partea română a anunţat că nu va achita nicio factură către consorţiului THR-TNS, până ce situaţia nu va fi lămurită.
Scandalul nu a ocolit nici firmele de partid. TNS, unul dintre membrii consorţiului spaniol, deţine acţiuni la CSOP, adică fix societatea care face sondajele comandate de democrat-liberali. Conducerea CSOP admite că PDL este unul dintre clienţii săi, dar neagă existenţa unei relaţii de cauzalitate între cele două situaţii.
Antena 3