Vasul portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, care se află de la sfârşitul lunii martie în rada Portului Constanţa, aşteaptă aprobările României pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la şantierul naval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012, scriu jurnaliştii de la gandul.info.
Potrivit gândul.info, autorităţile române au făcut celulă de criză şi comisie de audiere în Parlament, luând la puricat nava şi investigând cele aproximativ 120 de containere cu resturi de deşeuri periculoase, care au mai rămas în magaziile incendiate.
Decontaminarea principală a deşeurilor periculoase a avut deja loc, în Germania şi în Danemarca.
Cel mai probabil, până săptămâna viitoare nava va primi undă verde să intre în Portul Constanţa, unde va fi găzduită pentru decontaminare de dana unei firme controlate de oameni de afaceri libanezi din Constanţa, urmăriţi penal pentru evaziune fiscală cu cereale, de 30 de milioane de euro, alături de alţi doi milionari constănţeni, care s-au îmbogăţit în Portul Constanţa.
Şeful Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei, a prezentat un raport pozitiv, susţinând că nava Flaminia nu pune probleme din punct de vedere al siguranţei navigaţiei. Pe de altă parte, reprezentanţii ministerului Mediului nu s-au prezentat la audieri, pentru un punct de vedere.