Compania americană Bechtel a asfaltat până acum abia 9 kilometri din Autostrada Transilvania, dar nici măcar pe acet segment nu se va circula prea curând. În plus, costul final estimat al Autostrăzii Transilvania a ajuns să fie de circa trei ori mai mare faţă de suma negociată în urmă cu 5 ani.
Până la sfârşitul anului, vor fi gata abia cel mult 15 kilometri de autostradă. Pe care însă nu se va putea circula, au declarat pentru Evenimentul Zilei oficiali din cadrul companiei Bechtel. Constructorul susţine că sunt probleme cu terenul pe care urmează să fie construite nodurile rutiere care să lege viitoarea autostradă la reţeaua de drumuri naţionale. În realitate, însă, la Autostrada Transilvania se lucrează la relanti.
A observat acest lucru şi directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. "Pe tronsonul 3C, Suplacu de Barcău-Borş, în zona Zalău, unde terenul a fost în totalitate expropriat şi e liber de orice sarcină, pe un segment de 40 de kilometri, am întâlnit cinci oameni, două basculante şi un excavator." a declarat directorul general al CNADNR.
Există însă şi alte motive pentru care lucrările înaintează aşa de greu. Este vorba despre anumite probleme descoperite de Inspectoratul de Stat în Construcţii la trei dintre pilonii viaductului de la Suplacu de Barcău, cel mai lung viaduct al viitoarei autostrăzi Braşov-Borş. Mai exact, există nişte fisuri în pilonii respectivi, iar mai mulţi ingineri străini chemaţi de Bechtel fac în prezent o expertiză. Între timp, costul final estimat al Autostrăzii Transilvania a ajuns să fie de aproximativ trei ori mai mare faţă de suma negociată în 2003, atrag atenţia jurnaliştii. Şi asta în condiţiile în care majoritatea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice nu sunt încă gata.
Antena3