Motivele par să fie calitatea jalnică a lucrărilor, materialele fără certificate de provenienţă şi imposibilitatea verificării executării unor lucrări la standarde acceptate. Pentru a elimina o parte din probleme, americanii au pus o nouă condiţie: consultanţii şi inspectorii să nu mai verifice calitatea lucrărilor, ci doar cantitatea.
De asemenea, în document se arată că statul român renunţă la pretenţiile legate de dobânzi şi la penalităţile cu privire la avansul pe 2006. Pretenţiile Bechtel ating şi sfera personalului, o altă problemă cu care s-au confruntat cele două părţi.
Bechtel şi Enka au primit amenzi pentru că au adus muncitori turci la negru şi pentru că nu au respectat prevederile din Codul Muncii, privind zilele de odihnă şi orele de lucru. De asemenea, americanii au fost acuzaţi că îi concediază pe români în mod discriminatoriu, pentru a-i înlocui cu muncitori străini, mai ieftini.
O altă parte a documentului prezintă obligaţia americanilor de a construi drumuri tehnologice, pe care să transporte materialele la şantiere. Astfel de drumuri există, dar sunt impracticabile drept pentru care şoferii camioanelor preferă să folosească drumurile judeţene şi naţionale.
În aceste condiţii, compania americană vrea ca statul să permită folosirea celor şapte kilometri de autostradă ca drum tehnologic pentru transportul de materiale şi maşini unelte, ceea ce ar duce la degradarea rapidă a autostrăzii.
Sursă foto: www.forestry.ubc.ca
Antena3