România nu are nicio strategie în domeniul transporturilor, plăteşte foarte scump întreţinerea drumurilor şi are "servicii de transport sub standardele europene". Sunt informaţiile care apar într-un raport al Băncii Mondiale. Aceeaşi care consideră că toate aceste probleme sunt consecinţele unor reforme începute şi neterminate.
Una dintre principalele probleme identificate de Banca Mondială la Ministerul Transporturilor ar fi numirile politice în fruntea companiilor de stat. În plus, experţii Băncii spun că ministerul nu a fost capabil să utilizeze banii puşi la dispoziţie de Uniunea Europeană pentru Transporturi.
La acest capitol, recomandările ar fi ca Ministerul Transporturilor să nu administreze singur toate companiile pe care le are în subordine, să angajeze manageri strict în funcţie de competenţe şi să renunţe la o parte din proiecte pentru a economisi banii.
Nici Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi nu a scăpat de criticile Băncii Mondiale. În raportul prezentat de Gândul se arată că întreţinerea de rutină a drumurilor costă 14.000 de euro pentru un kilometru. În alte state europene sumele variază între 3.000 şi 9.000 de euro.
Condamnabilă este, în opinia Băncii Mondiale, şi garantarea contractelor cu încasările din roviniete. Experţii recomandă creşterea taxelor de drumuri publici pentru a avea fonduri mai mari de întreţinere.
În acelaşi raport, sunt analizate şi activităţile de la CFR Marfă şi CFR Călători. Banca Mondială recomandă reduceri de personal, investiţii mai mari în mentenanţa căilor ferate şi eliminarea unor trenuri personale.