Străpungerea pasajului a fost finalizată în aproape 6 luni de zile. Metoda de construcţie este o premieră pentru România.
“A fost realizat un prefabricat de o lungime de 86 de metri printr-o metodă unică, de post-tensionare, prefabricat care a fost lansat prin metode ciclice de impingere cu pompe hidraulice”, a declarat inginerul proiectului, Grigore Ioanid.
Pasajul va prelua 25% din traficul prin Municipiul Bacău şi va asigura legătura directă a traficului din Cartierul CFR cu centrul oraşului. Potrivit Primăriei, ce a fost mai greu s-a realizat. Mai este însă de lucru până la finalizarea proiectului.
“În continuare avem de finalizat rampele şi, bineînteles amenajarea pasajelor şi mai ales a celor două străzi: Strada Gării şi Strada Constanţei, cu sensurile giratorii aferente şi cu Strada Ştefan Guşă şi până la Calea Oneşti”, a declarat primarul Bacăului, Romeo Stavarache
Valoarea totală a proiectului atinge 31 de milioane de lei. Aproape 25 de milioane vin însă din fonduri europene nerambursabile.