Antena 3 CNN Actualitate Aviaţia românească, condusă de AMATORI. Iată CINE SUNT cei care au avansat în funcţii cheie cu sprijin politic

Aviaţia românească, condusă de AMATORI. Iată CINE SUNT cei care au avansat în funcţii cheie cu sprijin politic

2 minute de citit Publicat la 16:57 23 Ian 2014 Modificat la 16:57 23 Ian 2014
Aviaţia românească, condusă de AMATORI. Iată CINE SUNT cei care au avansat în funcţii cheie cu sprijin politic
Foto: Agerpres
Aviaţia din România este condusă de nişte amatori. CV-urile directorilor care iau decizii în acest domeniu arată negru pe alb că aceştia au ajuns în funcţii fără a avea pregătirea necesară. Avansarea în funcţii cheie s-a făcut doar cu sprijin politic.

Şeful Autorităţii Aeronautice Civile Române a crescut în grad precum Făt-Frumos. Armand Petrescu şi-a început cariera ca însoţitor de bord la Tarom, în perioada 1995 -1997. Deşi a făcut cursurile de copilot la Tarom într-o singură lună, mai exact aprilie - mai 1997, în 2000 era deja pilot instructor la Aeroclubul României. Tot în anul 2000 devine membru în comisia de anchetă a accidentelor şi incidentelor aviatice. Armand Petrescu este sprijinit politic de Partidul Social Democrat.

Interesant este că, înainte de Armand Petrescu, Autoritatea Aeronautică a fost condusă de un fost meteorolog. Aeronautic, ce-i drept. Este vorba de Claudia Vîrlan care a fost numită în condurecere de Radu Berceanu în 2009.

Încă un departament important a fost câştigat uşor de clienţii politici. Funcţia de director a departamentului Direcţia Generală Transport Aero-Naval din cadrul Ministerului de Transporturi o ocupă Constantin Voicu. Direcţia a fost înfiinţată pentru el iar postul a fost ocupat prin concurs la sfârşitul anului trecut. Constantin Voicu este un fost pensionar de lux al României. În 2010, avea o pensie de 31.000 de lei pe lună. Potrivit legii, pensia se calcula la 80 la sută din veniturile încasate în ultimele 3 luni. Aşa că în perioada iulie - septembrie 2008, Voicu a făcut 400 de zboruri pe lună, ajungând la pensia de 31.000 de lei. Sursele spun însă că e imposibil să se zboare atâtea ore într-o lună, semn că multe au fost trecute din pix. Constantin Voicu este liberal şi a fost vicepreşedinte PNL în sectorul 5.

Aleodor Frâncu,
direct responsabil de accidentul aviatic din Apuseni, a fost până săptămâna aceasta directorul general al ROMATSA, însă şi-a dat demisia în urma cererii premierului Victor Ponta. Frâncu a lucrat din 2006 în cadrul ROMATSA. Până atunci, a fost şef al cancelariei prim-ministru Călin Popescu Tăriceanu, iar în perioada 2001 - 2004 a mai lucrat în cadrul ROMATSA ca expert coordonator. Potrivit declaraţiei sale de avere din 2013, Aleodor Frâncu a încasat în 2012 un venit anual de peste 500 de mii de lei, adică peste 9.300 de euro lunar.

În locul lui a fost numit Valentin Dumitru Cimpuieru care a ocupat funcţia de director general adjunct.

Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.

×
x close