Ministerul Transporturilor are pe hârtie proiecte pentru construirea a 288 de kilometri de autostradă în următorii 4 ani. Pare ireal faţă de ritmul de 20 de kilometri anual cu care autorităţile inaugurează şosele.
2,5 miliarde de euro vor fi alocate pentru autostrăzi. Este vorba despre finalizarea Coridorului IV paneuropean. Tronsoanele vizate sunt Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu, Deva-Orăştie, Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva.
Ministrul Transporturilor îşi propune şi construirea a 166 de kilometri de cale ferată şi modernizarea a 21 de gări. Investiţia se ridică la aproximativ 2 miliarde de euro.
Alte proiecte vizează construcţia a 11 şosele de centură, în lungime totală de 138,7 kilometri şi o valoare de 539 milioane euro. Totodată, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în plan să modernizeze 943 kilometri de drumuri naţionale, cu o valoare de 848 milioane euro, asiguraţi printr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii.
Anca Boagiu a anunţat că 72 la sută din bugetul pentru anul viitor va fi alocat pentru co-finanţarea proiectelor internaţionale. În prezent, România dispune de o reţea de autostrăzi cu o lungime totală de 313,5 km.