Autostrada Transilvania va fi gata până în 2025, dacă reprezentanţii companiei americane Bechtel vor respecta toate punctele negociate în actualul contract. Până atunci, Ministerul Transporturilor aşteaptă în aprilie-mai să vadă dacă poate da în concesiune jumătate din Autostrada Transilvania, adică porţiunea dintre Braşov şi Târgu-Mureş.
Contractul negociat luna trecută de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu cu şefii companiei Bechtel de la Londra stipulează că partea românească este obligată să plătească, ceea ce se lucrează de acum - noile soluţii tehnice de la proiectare la execuţie. ?Ce a lucrat Bechtelul şi are fisuri nu plătim noi?, au declarat surse din cadrul ministerului pentru
Evenimentul Zilei.
De asemenea, în urma negocierilor purtate, Bechtel a renunţat la perceperea de către constructor a avansului pentru lucrările care vor fi efectuate anul acesta şi care se ridică la aproximativ 150 de milioane de euro. Alte prevederi la care constructorul american a renunţat sunt creşterea termenelor de plată a facturilor de la 25 zile de la emitere la 35 zile, precum şi achitarea facturilor jumătate în lei, jumătate în euro.
O altă prevedere negociată luna trecută, dar care nu a fost introdusă în acordul semnat cu Bechtel prevede că preţurile materialelor ar trebui indexate la fiecare modificare legislativă a accizei la carburanţi. Partea română a ajuns la concluzia că asta ar însemna o dublare a plăţilor şi, de aceea, acest aspect a rămas în afara protocolului. Bechtel s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri de autostradă de pe tronsonul cuprins între Turda şi Gilău.
Antena 3