Antreprenorii care lucrează la aceste loturi întâmpină dificultăți majore în găsirea de forță de muncă locală.
Cu toate beneficiile oferite, inclusiv cazare gratuită și tichete de masă, localnicii preferă să rămână acasă și să primească ajutoare sociale de la stat, care pot ajunge la 2.000 de lei pe lună, scrie Argeșul Online.
Localnicii, nemulțumiți de salarii
Salariile oferite sunt competitive, pornind de la 4.500-5.000 de lei net pentru muncitori necalificați și ajungând la sume mult mai mari pentru cei calificați.
"Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România încă este o problemă.
Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansambluri de cazare", a declarat Adrian Bodoc, manager de proiect la WeBuild, într-un clip video postat de CNAIR.
Un sătean a declarat: "Te bagă la lopată. La banii pe care îi dau ăștia îți rupi sănătatea și ajungi la spitale"
Primarul unei comune argeșene, care a dorit să rămână anonim, a declarat că a discutat cu reprezentanții WeBuild, dar localnicii refuză să lucreze la ei din cauza salariilor.
"Chiar am vorbit cu cineva de la Astaldi (WeBuild- n.r.), au mare nevoie de oameni. Da’ ai noştri nu vor să lucreze la ei. E prea puţini bani. N-am ce să le fac. Nu vreau să mi-i sui pe toţi ăştia în cap acu’, în prag de alegeri", a spus el.
CNAIR ar putea inaugura, în martie, primii kilometri de autostradă din 2024
Compania de Drumuri ar putea inaugura în martie 26 de kilometri de Autostradă și Drum Expres, primii din 2024.
Pe Autostrada București Sud, constructorul Alsim Alarko din Turcia trebuie să dea în trafic 13 kilometri între nodurile rutiere DN 5 (Jilava) și DN 4 (Popești-Leordeni) cu lucrări în derulare pe 7 km între Vidra și DN 4.
De asemenea, alți 13 kilometri de drum de mare viteză pot fi deschiși în prima lună de primăvară în Bihor, șantierul Strabag Drum Expres Oradea – Autostrada Transilvania, primul Drum Expres din Transilvania.
Constructorii depind de vreme, de livrările de materiale (parapete de protecție etc), dar și de deciziile CNAIR care trebuie să facă recepțiile la terminarea lucrărilor.