Lucrările realizate de asocierea firmelor lui Dorin Umbrărescu au fost astfel sistate.
Surse apropiate constructorului spun că traseul a fost schimbat chiar înainte ca lucrările să înceapă, iar autostrada trece acum pe lângă un deal de cenuşă şi zgură. Din cauza instabilităţii versantului, coloanele autostrăzii s-au deplasat cu câţiva metri.
Constructorul, mai exact asocierea dintre firmele lui Dorin Umbrărescu, nu a găsit încă soluţii, lucrările fiind oprite. Pe întregul lot 4 lipsesc şi autorizaţiile de construcţie.
Cel mai probabil, traseul autostrăzii va trebui schimbat în zona alunecărilor de teren. Însă, probelemele nu se opresc aici. S-a descoperit, târziu, că pe acel lot se află un cimitir neautorizat şi o peşteră cu lilieci. Pentru lilieci, CNADNR trebuie să construiască şi căsuţe în copaci.
De probleme nu a scăpat nici lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. Acea porţiune este atent supervizată de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, care impune o soluţie. Mai exact, două ecoducte urmează să fie construite pentru ca urşii din zonă să se poată deplasa.
În plus, o bucată din lotul 2 ar putea fi demolată, așa cum s-a întâmplat pe Sibiu-Orăştie. Toate cele 3 loturi au ca termen de finalizate luna mai a anului 2016, însă specialiştii spun că aceasta autostradă va fi deschisă traficului, cel mai devreme, în 2019-2020.