Compania Naţională de Autostră zi şi Drumuri Naţionale estimează că valoarea reparaţiilor care trebuie efectuate depăşeşte suma de 100 de milioane de euro. Directorul de proiect al autostrăzii Transilvania, Radu Gaşpar, a declarat pentru ?Evenimentul Zilei?, că în prezent se derulează o investigaţie care să arate cine este vinovat pentru aceste greşeli de construcţie.
Problemele cele mai grave care sunt cele de la taluzuri care au început să fie spălate de ploi încă de acum, când abia au fost finalizaţi doar câţiva kilometri de autostradă. Taluzurile au început să fie spălate de ploi, iar apa s-a infiltrat la fundaţia drumului.
Dacă nu sunt urgent remediate aceste probleme, există riscul afectării iremediabile a viitoarei construcţii. În prezent, Compania Naţională de Drumuri a dispus expertizarea taluzurilor. Cele care nu corespund caietului de sarcini vor fi refăcute.
În afara problemelor de la taluzuri, Bechtel nu a respectat nici reţeta pentru stratul de uzură, iar Bechtel ar urma să facă o decopertare a autostrăzii pe o lungime de 120 de metri.
Autostrada Transilvania va avea 415 kilometri şi va lega Braşovul de punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borş, judeţul Bihor. Până în prezent, România a plătit peste 600 de milioane de euro, adică peste 25 la sută din valoarea proiectului, estimată iniţial la 2,2 miliarde de euro. Până la sfârşitul acestui an, vor fi asfaltaţi aproximativ 15 kilometri de autostradă. Deşi autorităţile române, în frunte cu premierul Călin Popescu-Tăriceanu, au dat asigurări că primul tronson, de 26 de kilometri, va fi gata până la sfârşitul anului 2008, cei de la Bechtel au spus că termenul de predare este anul 2009.
Antena3.ro