Zilele caniculare reprezintă un coşmar pentru bucureştenii care aleg să folosească transportul public. În tramvaiele vechi, de exemplu, temperatura ajunge chiar şi la 40 de grade, spre disperarea călătorilor.
Compania de transport public a luat deja o serie de măsuri pe timpul weekendurilor, când ies în trafic doar vehiculele dotate cu aer condiţionat.
În cursul săptămânii, cei care nu au de ales pornesc la drum cu speranţa că vor avea norocul să urce într-un vehicul cu aer condiţionat. Când văd că se apropie un vehicul vechi, oamenii preferă să aştepte, în staţie, tot în căldură. Poate le surâde norocul şi următorul va fi bun.
Într-un autobuz cu aer condiţionat temperatura este cu 10 sau chiar cu 20 de grade mai scăzută faţă de unul fără instalaţie de climatizare.
„Pentru prima oară când Bucureştiul s-a comportat cu o perioadă atât de îndelungată cu temperaturi caniculare, STB a scos cu precădere în traseu mijloace de transport dotate cu sisteme de climatizare. În weekend sunt măsuri speciale, se iese exclusiv cu mijloace de transport dotate cu sisteme de climatizare”, a declarat Alexandru Iacob, purtător de cuvânt al STB, pentru Antena 3 CNN.
Cele mai deficitare trasee de transport public sunt 11, 44 şi 76. Ele leagă Piaţa 16 februarie de Zeţarilor sau Vasile Pârvan şi Piaţa Reşiţa de Piaţa Unirii.
Pe şinele din Bucureşti se regăsesc încă tramvaie date în folosinţă în urmă cu şase decenii
În ultimii ani, primăria a investit sume importante în parcul STB dar nu suficient.
Doar 85% din troleibuze şi 78% din autobuze au aer condiţionat, iar la tramvaie 143 din cele 246 nu dispun de acest serviciu.