Antena 3 CNN Actualitate Atenţie la taxi! Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de peste 150.000 de lei firmelor de taximetrie

Atenţie la taxi! Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de peste 150.000 de lei firmelor de taximetrie

2 minute de citit Publicat la 16:38 28 Ian 2010 Modificat la 16:38 28 Ian 2010
Atenţie la taxi! Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de peste 150.000 de lei firmelor de taximetrie
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat la sfârşitul anului trecut cu aproape 155.000 de lei operatorii economici din ţară şi care se ocupă cu transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, conform unui comunicat ANPC remis către Antena3.ro. De asemenea, comisarii Autorităţii au oprit temporar peste douăzeci de firme de taxi, până la remedierea deficienţelor.

?Înainte de a vă urca în taxi, verificaţi tariful afişat pe portieră! Tariful trebuie să corespundă cu cel indicat de aparatul de taxare în timpul deplasării?: acesta este îndemnul ANPC către consumatori, cărora le mai recomandă să aibă în vedere şi faptul că şoferul are obligaţia să afişeze în interiorul maşinii datele sale de identificare, cele ale companiei şi tariful practicat.


În perioada 21-31 decembrie 2009, Autoritatea a controlat 523 de operatori economici, şi a constata abateri la 298 dintre ei. Pentru aceste nereguli, instituţia a aplicat 106 amenzi contravenţionale, în valoare de 153.650 de lei şi 192 de avertismente. În acelaşi timp, pentru 22 de operatori economici ANPC a dispus oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea problemelor.

Abaterile cel mai des sancţionate au constat în neeliberarea bonului fiscal şi în neafişarea în interiorul maşinii a listei care să cuprindă titularul legal al autorizaţiei de taxi şi tarifele de distanţă, de staţionare şi de pornire pe timp de zi şi de noapte şi care să aibă ştampila primăriei localităţii de autorizare. Alte abateri importante au fost lipsa ecusonului obligatoriu, care ar fi trebuit să cuprindă datele de identificare ale şoferului şi fotografia acestuia, depăşirea termenului de valabilitate pentru aparatul de taxat, diferenţa între tarifele afişate în interiorul taxi-ului şi cele din exteriorul maşinii, precum şi prestarea serviciilor de taximetrie fără respectarea capacityăţii autoturismului.

ANPC a sancţionat şi lipsa asigurării de persoane şi a bunurilor acestora, a certificatului de atestare profesională a şoferului, dar şi faptul că ecusonul şoferului nu conţinea fotografia lui. Tot la capitolul sancţiuni au fost înregistrate şi preturile afişate de un operator economic care închiria autovehicule şi care erau în euro, fără a avea afişat cursul de schimb euro/lei.

ANPC le recomandă clienţilor să urmărească traseul până la destinaţie

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le recomandă clienţilor ca, înainte de urcarea în taxi, să observe dacă pe cele două portiere din faţă ale taxi-ului sunt înscrise tarifele de transport, de zi şi de noapte, în lei pe un kilometru şi care trebuie să fie vizibile de la cinci metri depăratare.

Apoi, după urcarea în maşină, consumatorii trebuie să observe dacă este afişat ecusonul cu numele şoferului, fotografia lui şi compania la care lucrează.

De asemenea, să se uite dacă este afişată lista cu tarifele de distanţă, staţionare şi pornire, pe timp de zi şi de noapte, să se informeze asupra traseului pe care taximetristul îl va face până la punctul de destinaţie solicitat de client şi să urmărească pe aparatul de taxat dacă, înainte de pornirea în cursă, acesta afişează tariful de pornire şi tariful de staţionare. ANPC concluzionează că, după ajungerea la destinaţie, la încheierea cursei, taximetristul trebuie să emită bonul clientului şi pe baza căruia consumatorul achită cursa.

Paula Safta, Antena3.ro

×
x close