„Furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare a identificat o fraudă online ca urmare a unei înșelăciuni informatice transmisă clienților CEZ, prin care aceștia au fost îndrumați să achite plata facturilor într-un alt cont decât cel menționat în facturi/contracte.
În acest sens, echipa juridică CEZ Vânzare a semnalat situația organelor competente, fiind vorba de infracțiunile de înșelăciune și fals și uz de fals. Totodată, departamentele din cadrul companiei au inițiat procedura de cercetare internă pentru evaluarea completă a situației”, se arată în comunicat.
Compania precizează că toate modalitățile de plată pe care le au la dispoziție clienții sunt sunt prezentate pe site-ul firmei sau pe factura în format fizic și le recomandă clienților să fie precauți în fața unor eventuale fraude online de tip phishing. Oamenii sunt sfătuiți să apeleze cu încredere datele de contact online pentru a verifica orice situație suspectă.
Compania le reamintește clienților să verifice cu atenție adresa de e-mail a expeditorului, să evite deschiderea atașamentelor dacă nu sunt siguri de conținutul acestora și să evite introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăților în pagini nesecurizate.