Antena 3 CNN Actualitate Birocrația îngreunează pandemia! Ce trebuie să știe aparţinătorii persoanelor decedate

Birocrația îngreunează pandemia! Ce trebuie să știe aparţinătorii persoanelor decedate

Iulia Gorgorin
<1 minut de citit Publicat la 20:45 18 Noi 2020 Modificat la 20:45 18 Noi 2020
Birocrația îngreunează pandemia! Ce trebuie să știe aparţinătorii persoanelor decedate
Sursa foto: Hepta

Nici nu s-au obişnuit oamenii cu lucrurile mai simplificate că iarăşi s-au întors la procedurile vechi şi greoaie.

Adeverinţele şi certificatele se obţin din nou după plimbări de la un ghişeu la altul

 Dacă în starea de urgenţă autorităţile emiteau actele în fomat electronic direct către primării, iar oamenii erau scutiţi de drumuri în plus, acum lucrurile s-au schimbat. Şi asta pentru că procedura simplificată a fost valabilă doar șase luni.

În Caraş Severin oamenii sunt nemulţumiţi. Sunt plimbaţi de la un ghişeu la altul sau sunt nevoiţi să aştepte ore în şir. Unii dintre ei nici nu ştiu la ce instituţii ar trebui să meargă pentru a ridica actele.

''Această procedură ar putea să rămână în vigoare și după pandemie'', a spus un bărbat.

În alte cazuri, problema este și mai mare deoarece mulţi aparţinători sunt în izolare şi nu au voie să părăsească domiciliul

În starea de urgenţă, atât certificatele de deces cât şi certificatele de naştere erau trimis în format electronic către primării. Măsură care reducea şi timpul de aşteptare, iar oamenii erau scutiţi de birocraţie.

×
x close