Dosarul a fost deschis în urmă cu trei ani după ce o familie de români din Statele Unite ale Americii a sesizat banca cu privire la ”mai multe operaţiuni bancare efectuate fraudulos din conturile lor, de o persoană necunoscută”, scrie adevarul.ro.
Banca a descoperit o serie de infracţiuni comise de un angajat al său din Timişoara şi a sesizat autorităţile. Totul a început în anul 2015, când o româncă stabilită în SUA s-a prezentat la un punct de lucru ING din Timişoara pentru lichidarea unui depozit în valoare de 112.217 euro. În acelaşi timp, femeia a decis să investească suma de 112.000 de euro în Fonduri Mutuale.
Potrivit DIICOT, „la data de 07.05.2015 inculpatul a modificat neautorizat numărul de telefon şi adresa de email înregistrate în sistemul băncii în numele acestei cliente, după care i-a falsificat semnătura pe cererea de modificare date clienţi persoane fizice, solicitând în numele acesteia eliberarea unui card bancar pe numele clientului D.M. soţul clientei D.A.M”.
Angajatul băncii a scos banii de la bancomat
Funcţionarul bancar, falsificând semnătura clientului, a lichidat depozitul și a transferat toţi banii într-un cont în lei. Ulterior, bărbatul a retras banii de la bancomat.
În proces, fostul funcţionar bancar a recunoscut toate acuzaţiile aduse de DIICOT şi a spus în faţa instanţei că îi pare rău.
Fostul funcţionar bancar a recunoscut toate acuzaţiile
Tribunalul Timiş l-a condamnat pe tânărul de 33 de ani la trei ani de închisoare cu suspendare şi l-a obligat să presteze 100 de zile de muncă în folosul comunităţii. Totodată, fostul angajat al ING a fost obligat să achite băncii peste 180.000 de euro.