Andrei Baciu a spus că până pe data de 12 august va fi o perioadă de tranziție, în care românii vor putea folosi încă adeverința de vaccinare sau dovada unui test negativ.
”Până pe 12 august e această perioadă de tranziţie în care se poate folosi adeverinţa de vaccinare la laboratorul unde ne testăm sau hârtia care dovedeşte un test RT-PCR negativ, nu mai târziu de 180 de zile. Dezavantajul acestor hârtii clasice este faptul că nu au acest cod QR şi nu pot fi scanate, urmând ca procesul să se facă manual. Acesta este motivul pentru care s-a identificat această soluţie digitală”, a spus Andrei Baciu la Digi24.
Acesta recomandă ca numele să fie trecut în certificatul COVID-19 la fel ca în buletin. În caz contrar, sistemul va recunoaște o diferență între CNP și numele persoanei.
”Dacă avem un nume care are în componenţă diacritice şi noi nu introducem cu diacritice, atunci sistemul o să recunoască o diferenţă între CNP şi nume. Pot fi probleme de acest gen şi atunci e bine să solicităm acest certificat din timp. Recomandăm să scriem numele aşa cum e în buletin pentru că aşa este înregistrat în baza de date”, a mai spus Baciu.
Pentru orice problemă care ar putea interveni, Andrei Baciu a spus că va exista un call center unde pot fi trimise sesizări.
”O să avem şi un call center cu acelaţi număr de telefon şi aceeaşi echipă care a funcţionat pentru sprijinul activităţii de vaccinare, 021 4144425. Acolo, oricine are o problemă poate să sesizeze şi toate aceste sesizări vor fi transmise unei structuri care vor soluţiona situaţii, excepţii”, a mai spus Andrei Baciu.