Procurorii anchetează accidentul aviatic de la Clinceni, iar infracţiunea avută în vedere se referă la încălcarea codului aerian. S-au ridicat mai multe probe de la faţa locului, au fost identificaţi martori, iar marţi vor începe audierile, după ce comandantul aerodromului, Mihai Dobre, şi-a pierdut viaţa în timp ce făcea un exerciţiu de acrobaţie individuală.
Ancheta este în plină desfăşurare la aerodromul Clinceni, însă, investigaţiile ar putea dura luni de zile, pentru că aparatul de zbor nu avea cutie neagră. Directorul Aeroclubului Român exclude, însă, varianta unei erori de pilotaj. ?Era cel mai antrenat pe acest tip de avion, un avion bun, manevrabil, avea sute de ore de zbor, dar ceva a cedat?, spune acesta.
Până la momentul prăbuşirii, pilotul a executat trei zboruri, timp în care aparatul s-a comportat normal. Cu toate acestea, în timpul zborului fatal, nu a mai putut redresa avionul şi s-a prăbuşit la aproximativ un kilometru de pistă, iar pilotul nu a supravieţuit.
Şi parchetul Curţii de Apel Bucureşti a pornit o anchetă. ?Deocamdată facem cercetări privind toate aspectele, dar zborul era autorizat, era unul legal?, explică procurorul Alec Saiciuc.
Extra300L este considerat a fi unul dintre cele mai performante avioane de acrobaţie din lume. Este construit în Germania şi are un fuselaj fabricat din materiale de ultimă generaţie.
Antena 3