Potrivit anunțului publicat pe e-licitatie.ro, ANAF are nevoie de două mașini electrice și o stație de încărcare, care ar urma să fie instalată la sediul central al instituției. Costurile totale se ridică, astfel, la aproape 63.000 de euro.
Până aici totul pare în regulă. Însă la o privire mai atentă, licitația pare să aibă din start un câștigător. Și asta deoarece caietul de sarcini pare copiat din configuratorul Renault, scrie Pro Motor.
Din analiza caietului de sarcini, a cumulului caracteristicilor tehnice și a listei de dotări reiese că mașinile vizate de ANAF sunt Renault ZOE, mai ales că anunțul conține o reproducere fidelă a fișei tehnice a versiunii Z.E. 50 – R135.
Spre exemplu, masa la gol a mașinii din caietul de sarcini trebuie să fie „minim 1.495 – maxim 1.515” kilograme. Ajută enorm faptul că Renault ZOE are fix 1.502 kilograme. Alte trei modele care ar fi putut fi admise la licitație pe baza criteriilor generale (caracteristici tehnice, prețuri, etc) ar fi fost Opel Corsa-e, DS3 Crossback e-Tense și Peugeot e-208 dar, ghinion, masele acestora sunt de 1.530 kg (prea greu), scrie sursa citată.
Și lista de dotări este cât se poate de clară: mașinile trebuie să dispună de volan încălzit îmbrăcat în piele, scaune față încălzite, sistem de navigație cu ecran de „cel puțin 7 inchi”, toate bifate cu succes de Renault ZOE în echiparea Z.E. 50 – R135 Intens, care are un preț de 33.620 de euro.
Având în vedere că în caietul de sarcini este specificată intenția ANAF de a accesa programele de stimulare Rabla Plus dar și Rabla Clasic, rezultă un preț de achiziție de circa 23.500 de euro pentru fiecare mașină. Rămân, astfel, suficienți bani pentru cumpărarea unei stații electrice de încărcare potrivit caietului de sarcini – 2×22 kW în curent alternativ, mai precizează sursa citată.