Orice categorie de contribuabili, fie ca vorbim de persoane fizice sau de persoane juridice, poate cere eșalonarea la plată, pe o perioadă de cel mult 12 luni, a obligațiilor fiscale principale, datorate după data declarării stării de urgență.
Tot ce trebuie sa faceți este să depuneți o cerere la ANAF în care să propuneți un grafic de rambursare.
Pentru a putea beneficia de aceasta facilitate trebuie doar să îndepliniți, cumulativ, următoarele condiții:
Persoane fizice
- să nu aveți restanțe acumulate la data declarării stării de urgență
- să depuneți o cerere până la data de 30 septembrie 2021, inclusiv
Firme
- să depuneți o cerere până la data de 30 septembrie 2021, inclusiv
- să nu înregistrați obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență
- să nu vă aflați în procedura falimentului;
- să nu vă aflați în dizolvare;
- să aveți depuse toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
- să nu vi se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară
Cererea de eșalonare la plată se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia. La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eșalonare, și nici nu este necesară constituirea de garanții. Ordonanța de urgență a fost aprobată in ședința de guvern și urmează sa fie publicata in Monitorul Oficial.