Germania a fost prima țară din Europa care și-a dezvoltat o rețea de autostrăzi. În anii 1930-1940, au fost construiți aproximativ 4.000 de kilometri.
În comparație, în 2022, rețeaua de autostrăzi din România nu a atins încă pragul de 1.000 de kilometri, în timp ce lungimea totală a autostrăzilor din Germania a depășit 13.000 de kilometri.
Iar statul este renumit și pentru faptul că este singurul din Europa în care există și autostrăzi fără limită de viteză.
Amenzile pentru viteză în Germania au crescut considerabil în 2022 și nu pot fi plătite la jumătate în 15 zile, ca la noi în țară.
Însă, în multe cazuri (până la depășirea limitei de viteză cu 30-40 km/h), sunt mai mici decât cele stipulate în codul rutier romanesc.
Amenzi pentru depășire viteză în Germania
0-10 km/h: 30 €
11-15 km/h: 50 €
16-20 km/h: 70 €
21-25 km/h: 115 € (+1 punct penalizare)
26-30 km/h: 180 € (+1 punct penalizare, permis suspendat 1 lună)
31-40 km/h: 260 € (+1 punct penalizare, permis suspendat 1 lună)
41-50 km/h: 400 € (+2 puncte penalizare, permis suspendat 1 lună)
51-60 km/h: 560 € (+2 puncte penalizare, permis suspendat 1 lună)
61-70 km/h: 700 € (+2 puncte penalizare, permis suspendat 2 luni)
peste 70 km/h: 800 € (+2 puncte penalizare, permis suspendat 3 luni)
Amenzi depășire viteză în România
10-20 km/h: 2-3 puncte-amendă, adică între 290 lei și 435 lei
21-30 km/h: 4-5 puncte-amendă, adică între 580 lei și 725 lei
31-40 km/h: 6-8 puncte-amendă, adică între 870 lei și 1.160 lei
41-50 km/h: 9-20 de puncte-amendă, adică între 1.305 lei și 2.900 lei
peste 50 km/h: 9-20 de puncte-amendă, adică între 1.305 lei și 2.900 lei + permis suspendat 3 luni