Potrivit specialistului în conducere defensivă, Titi Aur, românii nu ar trebui să circule cu mașina murdară! Și nu doar de frica amenzilor, ci și pentru că asta reprezintă un pericol real.
Mai mult decât atât, o mașină curată consumă mai puțin combustibil. Potrivit unui studiu realizat în Marea Britanie, o mașină curată consumă cu până la 10% mai puțin combustibil decât una murdară, pentru că aerodinamica se îmbunătățește, iar frecarea este redusă, scrie DCNews.
„Sunt tot felul de soluții, inclusiv pentru parbriz, ca să plece apa de pe el. O mașină, cu cât este mai lustruită și mai curată, cu atât are frecarea mai mică. Frecarea este un element care influențează consumul. Dacă este murdară, frecarea e mai mare.
A întreține mașina, înseamnă și latura estetică, dar înseamnă și că vopseaua va rezista mai mult, va fi mai lucioasă și mai frumoasă și vom consuma mai puțin. Pe cale de consecință, mașina va merge mai repede“, a spus Titi Aur.
Iar problema este mai gravă în momentul în care șoferii circulă cu geamurile murdare.
Este important de subliniat faptul că șoferii care circulă cu geamurile mașinilor murdare riscă să fie amendați de Poliție, în trafic. Agenții vor stabili dacă mizeria obstrucționează sau nu vizibilitatea și vor acționa în consecință.
Polițiștii trebuie să decidă, astfel, dacă autovehiculul este atât de murdar încât să afecteze vizibilitatea, astfel încât să îi expună pe alți șoferi la diverse pericole.
Potrivit legii, șoferii prinși cu parbrizul, geamurile laterale sau luneta murdare riscă amenzi de până la 1.160 de lei, dacă murdăria afectează vizibilitatea, scrie Observator.
Însă legea nu stabilește și cât de murdar este prea murdar.
Cosmin Andreica, sindicat Europol: Nu există un instrument de măsurare al mizeriei de pe geamuri. Se va uita polițistul prin habitaclul mașinii ca să vadă vizibilitate prin geamurile laterale, lunetă sau parbriz. De asta e bine să ai o cameră de luat vederi ca să poți demonstra cât de murdare au fost în cazul în care ți se pare că nu au fost suficient de murdare.''
Titi Aur a tras, de asemenea, un semnal de alarmă cu privire la educația rutieră, care la noi în țară lipsește cu desăvârșire.
„Cultura automobilistică se reflectă în foarte multe lucruri. Începând de la accidente, de la ce fel de mașini își cumpără românii, de la cum se duc să învețe să conducă mașina, de la câte circuite se duc, la cum își spală mașina și cum sunt tentați să facă tot felul de lucruri etc. Toate acestea fac parte din cultura asta tehnică și din educație.
Nu o să putem compara niciodată societatea din România cu cea din Anglia. Ei au un cu totul alt cult pentru automobil, înțeleg mult mai multe, au fost educați altfel, sunt ateliere de preparări de mașini la fiecare colț de stradă, sunt piste și circuite unde se duc și fac tot felul de teste și antrenamente. De exemplu, Ungaria are 20 de circuite, Franța are peste 200. Acolo se duc proprietarii de mașini și fac diferite lucruri. Este alt fel de educație,. La noi nu există așa ceva!“, a mai spus Titi Aur.